انحراف تیغه بینی

جراحی انحراف بینی در ساری

جراحی بینی یکی از متداول ترین جراحی های  زیبایی در ایران به شمار می آید. حتی اگر به این آمار هم توجه نکنیم با کمی گردش در شهر متوجه خواهیم شد که این جراحی یکی از چندین جراحی ای است که بین عموم مردم رواج دارد. البته آمار بی شمار جراحی بینی با اختلاف کمی در میان بانوان بیشتر از آقایان بوده و دلیل عمده جراحی در بین آقایان بخاطر مشکلات تنفسی ناشی از پولیپ و یا دلایلی دیگر است و کمتر از بانوان برای جراحی زیبایی مراجعه می کنند. امروز می خواهیم یکی از جراحی های بینی که بیشتر به علت مشکل در استخوان است تا صرفا ایجاد زیبایی را برایتان توضیح دهیم. از این رو برای آشنایی با این نوع جراحی بینی که جراحی تیغه بینی نامیده می شود با دکتر فرزاد فرد متخصص جراح پلاستیک در ساری همرا باشید:

ساختار تیغه بینی

تیغه بینی شامل دیواره استخوانی است که فضای چپ و راست بینی را از یکدیگر جدا کرده، که ابتدای آن استخوانی و انتهای آن غضروفی می باشد.

یکی از انواع جراحی بینی جراحی تیغه بینی در افرادی است که بینی آنها دچار انحراف شده است. همانطور که می دانید بینی و اجزای صورت نیز به مانند دیگر اعضای بدن تا زمان بلوغ رشد می کند. حال اگر در جریان رشد تیغه بینی، رشد کمتر و یا بیش از حد باشد با انحراف استخوان بینی رو به رو می شویم و این انحراف گاها  باعث مسدود شدن جریان تنفسی نیز شود که در این صورات باید به پزشک مراجعه  شود.

گاها تغییرات ناشی از انحراف بینی که می تواند متمایل به چپ یا راست باشد در قسمت داخل یبینی ایجاد شده و نمای ظاهری ندارد و اکثر بیماران با شکایت از اختلال در تنفس مراجعه می کنند، نه برطرف کردن نمای ظاهری بینی .

انحراف تیغه بینی

دلایلی که موجب انحراف بینی می شود:

همانطور که گفته شد ممکن است انحراف تیغه بینی به علت رشد نا منظم یا کمتر و یا بیشتر تیغه بینی در دوران بلوغ ایجاد شود و یا به علت ضربه به بینی قبل از رسیدن به دوران بلوغ. البته توجه داشته باشید در افرادی نیز انحراف بینی در حین تولد، وقتی که از کانال زایمان می گذرند با وارد شدن فشار به بینی این مشکل ایجاد شود.

مشکلاتی که انحراف تیغه بینی ایجاد  می کند:

وقتی تیغه وسط بینی از شکل متعارف خود خارج و به طرفین منحرف می شود ممکن است موجب:

خرو پف کردن

خشکی دهان هنگام خواب

مشکلات تنفسی

اختلال در سیستم بویایی

آبریزش بیش از حد بینی

عفونت سینوسی

ترک خوردن تیغه بینی به علت خشکی شود

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی انحراف بینی بهتر است به یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی حاذق مراجعه شود.

شماره تماس در مشهد ۰۹۱۵۶۱۷۷۸۲۶ می باشد.

درمانی ساده برای انحرافی کم

زمانی که انحراف بینی ناچیز بوده و اختلالات بالا را برای فرد ایجاد نکرده باشد،  بیماران می توانند از اسپری هانی مرطوب کننده جهت مرطوب نگه داشت تیغه بینی استفاده کنند.

مکانیزم جراحی انحراف تیغه بینی

در این جراحی برشی در قسمت انحراف بینی ایجاد شده و در ادامه ناحیه منحرف را برداشته یا اصلاح می کنند. زمان تخمین زده شده برای این جراحی ۳۰ دقیقه می باشد.

آیا با جراحی تیغه بینی ظاهر بینی نیز تغییر می کند؟

جواب این سوال منفی است،  این جراحی فقط برا ی انحراف بینی انجام شده و پزشک به ظاهر بینی دست نخواهد زد و اگر بیمار خواستار جراحی زیبایی باشد می تواند آن را در حین عمل نیز انجام دهد در غیر این صورت جراحی انحراف بینی فقط برای اصلاح تیغه بینی انجام خواهد شد.

در چه سنی می توان  جراحی انحراف بینی را انجام داد ؟

سن جراحی بینی یک یاز نکاتی است که متقاضیان هر نوع جراحی بینی باید به آن توجه کنند. همانطور که گفته شد یکی از علل انحراف تیغه بینی مادرزادی است و همچنین به علت اینکه بینی در طول زمان رشد خواهد کرد، بهتر است جراحی برای افراد زیر سن بلوغ به تعویق افتد.

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!