بهترین جراح ژنیکوماستی در مشهد

بهترین دکتر ژنیکوماستی در ساری

ژنیکوماستی را نوعی عارضه در مردان جوان می گویند که در ناحیه سینه خود دارای بافت چربی اضافی هستند، که موجب بزرگی سینه ها شده و تاثیرات روانی بسیاری را به همراه خواهد داشت. این عارضه اگرچه ایجاد درد و ناراحتی جسمانی نمی کند، ولی به دلیل نا متعارف بودن در بین آقایان موجب کاهش اعتماد به نفس و در بلند مدت موجب انزواطلبی و دوری گزین خواهد شد. بنابراین ژنیکوماستی عارضه ای است که بیش از ایجاد ناراحتی جسمی ناراحتی  روان شناختی را به همراه دارد. گرچه این عارضه در نوجوانان به دلیل تغییر سطح هورمون بروز می کند و در بیشتر مواقع با ثبات و تعادل ترشح هورمون ها بر طرف می شود،  اما در میان بزرگسالان احتمال بهبودی خود به خودی بسیار ناچیز است، بنابراین اغلب آن ا درصدد جراحی ژنیکوماستی بر می آیند. بهبودی عارضه ژنیکوماستی علاوه بر انجام جراحی سینه، با روش لیپوماتیک نیز امکان پذیر است. در دامه این مطلب با توضیحات اسماعیل فرزادفرد فوق تخصص جراحی پلاستیک علت و درمان این عارضه را بررسی خواهیم کرد:

علت بروز ژنیکوماستی :

قبل از ورد به این مبحث بهتر است بدانید که استروژن هورمون زنانه و تستسترون هومون مردساز و یا مردانه است و علت ژنیکو ماستی خروج از حالت تعادل این دو هورمون در مردان است، به طوری که استروژن در مردان افزایش و تستسترون کاهش می یابد، به همین علت شاهد بزرگ شدن سینه در آ نها هستیم.

1. بنابراین در ژنیکوماستی ( بزرگ شدن بافت سینه در مردان) سطح تولید استروژن نقش مهمی را ایفا می کند. به همین علت در بسیاری از افراد دلیل ابتلا به این عارضه افزایش تولید استروژن است. حال این سوال مطرح می شود که افزایش استروژن به چه علت رخ می دهد؟ باید بگوییم که تمامی تقلید کننده های استروژن از جمله مواد شیمیایی و یا آلودگی هوا که بدن به طور مداوم در حال جذب آن ها است موجب تولید مازاد استروژن در بدن شده که همین امر باعث بروز عارضه ژنیکو ماستی می شد.
  2. استفاده از برخی مواد و دارو ها نیز در ایجاد ژنیکو ماستی تاثیر به سزایی دارد از جمله : آنتی بیوتیک ها، داروهای سرطان ،الکل، متادون، داروهایHIV ، هروئین، آمفتامین، ماریجونا و …
  3. از دیگر دلایل ژنیکوماستی می توان پرکاری غده تیروئید را نام برد.
  4. از جمله بیماری هایی که موجب بزرگ شدن سینه می شود، بیماری  های کبدی و کلیوی می باشد.
  5. در مواقعی نیز چاقی بی از حد می تواند پدیده ژنیکوماستی را به وجود آورد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی ژنیکوماستی بهتر است به یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی حاذق مراجعه شود.

شماره تماس در مشهد ۰۹۱۵۶۱۷۷۸۲۶ می باشد.

چه علائمی در ژنیکوماستی خطرناک است؟

افرادی که مبتلا به ژنیکوماستی هستند با دیدن این علائم باید به پزشک مراجعه کنند:

• درد در نالحیه سینه
  • ورم سینه
  • حساسیت در لمس سینه
  • ترشح از نوک پستان

بهترین جراح ژنیکوماستی در مشهد

درمان و جراحی ژنیکوماستی

اگر ژنیکوماستی در افراد جوان بروز کند، احتمال بهبودی با رعایت رژیم غذای به همراه ورزش زیاد خواهد بود. اما چنانچه این عارضه در بزرگسالان اتفاق بیفتند، جراحی ژنیکوماستی خط اول درمان این عارضه است.

در ژنیکو ماستی بسته به نوع بافت سینه که می تواند از جنس چربی و یا غددی باشد، نوع جراحی متغییر است. در ژنیکوماستی از جنس چربی از لیپوساکشن استفاده شده و اگر از جنس غده باشد با برش کوچکی در ناحیه زیر بغل و یا هاله غده برداشته خواهد شد.

هزینه جراحی ژنیکوماستی

هزینه این جراحی نیز به مانند دیگر جراحی ها بسته به پزشک و نوع بیمارستان متغییر بوده و نمی توان هزینه مشخصی را برای آن در نظر گرفت. اما نکته قابل ملاحظه این است که، قبل از انجام این جراحی با تحقیق در پیدا کردن بهتیرن متخصص جراحی پلاستیک ریسک عمل را کمتر خواهید و به نتیجه مطلوب تری نیز خواهید رسید.

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!